Czas trwania czynności |
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 7.30 |
Schodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela w kącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami, | |
7.30 – 8.00 |
Prowadzenie pracy indywidualnej, gry i zabawy dydaktyczne, | |
8.00 – 8.15 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe | |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
9.00 – 9.30 |
Zintegrowana działalność edukacyjna wg wybranego programu wychowania przedszkolnego | |
9.30 – 9.45 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze | |
10.00 – 11.00 |
Pobyt na powietrzu: wycieczki tematyczne, spacery, pobyt na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w terenie | |
11.00 – 11.15 |
Przygotowanie do II śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
11.15 – 11.30 |
II śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
Organizacja pracy przedszkola po realizacji podstawy programowej |
||
11.30 – 13. 45 |
Relaks – leżakowanie, | |
13.45 – 14.00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, | |
14.00 – 14.30 |
Obiad, czynności samoobsługowe i higieniczne, | |
14.30 – 16.30 |
– Rozchodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela wkącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami;
– praca indywidualna lub zespołowa dostosowana od potrzeb i możliwości dzieci, – W zależności od pory roku zabawy dowolne na placu zabaw. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3-LETNICH
WEDŁUG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Czas trwania czynności |
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 7.30 |
Schodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela w kącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami, | |
7.30 – 8.00 |
Prowadzenie pracy indywidualnej, gry i zabawy dydaktyczne, | |
8.00 – 8.15 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe | |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
9.00 – 9.45 |
Zintegrowana działalność edukacyjna wg wybranego programu wychowania przedszkolnego | |
9.45 – 10.00 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze | |
10.00 – 11.00 |
Pobyt na powietrzu: wycieczki tematyczne, spacery, pobyt na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w terenie | |
11.00 – 11.15 |
Przygotowanie do II śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
11.15 – 11.30 |
II śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
Organizacja pracy przedszkola po realizacji podstawy programowej |
||
11.30 – 13. 45 |
– Praca indywidualna lub w małych zespołach,- gry i zabawy dydaktyczne,
– ćwiczenia utrwalające, – udział w zajęciach dodatkowych, – praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, – zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela, – pobyt na powietrzu połączony z różnymi formami ruchu lub prowadzeniem obserwacji, |
|
13.45 – 14.00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, | |
14.00 – 14.30 |
Obiad, czynności samoobsługowe i higieniczne, | |
14.30 – 16.30 |
– Rozchodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela wkącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami;
– praca indywidualna lub zespołowa dostosowana od potrzeb i możliwości dzieci, – W zależności od pory roku zabawy dowolne na placu zabaw. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4-LETNICH
WEDŁUG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Czas trwania czynności |
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30 – 7.30 |
Schodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela w kącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami | |
7.30 – 8.00 |
Prowadzenie pracy indywidualnej, gry i zabawy dydaktyczne | |
8.00 – 8.15 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe | |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
9.00 -10.00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna wg wybranego programu wychowania przedszkolnego | |
10.00 – 11.00 |
Pobyt na powietrzu: wycieczki tematyczne, spacery, pobyt na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w terenie | |
11.00 – 11.15 |
Przygotowanie do II śniadania: czynności samoobsługowe i higieniczne | |
11.15 – 11.30 |
II śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
Organizacja pracy przedszkola po realizacji podstawy programowej |
||
11.30 – 13.15 |
– Praca indywidualna lub w małych zespołach,- gry i zabawy dydaktyczne,
– ćwiczenia utrwalające, – udział w zajęciach dodatkowych, – praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, – zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela, – pobyt na powietrzu połączony z różnymi formami ruchu lub prowadzeniem obserwacji, |
|
13.15 – 13.30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
13.30 – 14.00 |
Obiad, czynności samoobsługowe i higieniczne | |
14.00 – 14.30 |
Relaks: czytanie lub opowiadanie bajek, słuchanie bajek na CD, słuchanie muzyki relaksacyjnej | |
14.30 – 16.30 |
– Rozchodzenie się dzieci, zabawy z niewielkim udziałem nauczyciela wkącikach zainteresowań i dowolnie wybranymi zabawkami;
– praca indywidualna lub zespołowa dostosowana od potrzeb i możliwości dzieci, – W zależności od pory roku zabawy dowolne na placu zabaw. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5,6-LETNICH
WEDŁUG NOWEJ PODSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO